تعالیم امیا: آموزش خودهیپنوتیزم به روش شمارش اعداد

خودهیپنوتیزم

خودهیپنوتیزم یعنی خودتان با اراده خودتان بتوانید وارد حالت هیپنوتیزم شوید. در این آموزش یک نوع خودهیپنوتیزم ساده و کاربردی آموزش داده شده است.

هیپنوتیزم چیست؟

هیپنوتیزم ظاهرا حالتی شبیه خواب است، در واقع برای شخص سومی که به این پدیده نگاه میکند چنین به نظر میرسد که فرد در حالتی خواب گونه است. یا شبیه افرادی که در خواب راه میروند شده است.

اما برای خودِ فرد هیپنوتیزم شده شبیه خواب نیست و او در واقع در سطح خاصی از تمرکز و هوشیاری قرار دارد. در این حالت میزان تلقین پذیری فرد افزایش می‌یابد. البته این به این معنا نیست که فرد به طور صددرصد تحت فرمان ما باشد.

به طور مثال اگر یک استاد هیپنوتیزم فردی را هیپنوتیزم کند و به او بگوید که هوا سرد است و تو از شدت سرما به خودت میلرزی، آن شخص احساس سرما خواهد کرد.

مقدار تلقین پذیری در هیپنوتیزم به سطح هیپنوتیزم فرد که چقدر عمیق باشد و اینکه چه چیزی را هدف قرار بدهد بستگی دارد. مثلا در مورد افراد به شدت مذهبی دیده شده که وقتی در حالت هیپنوتیزم به آنها گفته میشود برقصند یا مشروب بخورند، آنها مقاومت کرده و در نهایت کار دیگری را به جای آن انجام میدهند.

مقدار و میزان هیپنوتیزم شدن در افراد هم مختلف است و به روش‌ها و میزان تلقین پذیری فرد نیز بستگی دارد.

امروز قصد دارم به شما آموزش بدهم که چگونه خود را هیپنوتیزم کنید.

روشی که در اینجا گفته شده است روش شمارش اعداد است که برای اکثر افراد موثر است.

اما قبل از شروع، ببینیم که خودهیپنوتیزم چه فایده ای دارد و چرا آن را انجام میدهیم؟

شما با یادگیری خودهیپنوتیزم می‌توانید حافظه، تمرکز و اراده خود را تقویت کنید. میتوانید عادات بد خود را ترک کنید و عادات خوب را در خود ایجاد کنید.

هیپنوتیزم حالات مختلفی دارد، هرچقدر که به مراحل بالاتر بروید تلقینات موثرتر واقع میشوند. البته در خودهیپنوتیزم امکان اینکه بتوان به مراحل بالا رفت بسیار کم است، چون با رفتن به مراحل بالاتر، خودآگاهی کم شده و نیاز به شخص دیگری است که تلقینات را وارد ذهن شما کند.

  • در حالت اول هیپنوتیزم فرد صداهای اطراف را میشنود و کمی احساس سنگینی یا خواب آلودگی میکند.

در حالت بعدی که به کاتالپسی معروف است عضلات فرد منقبض شده و به سختی میتواند آنها را حرکت بدهد یا ممکن است اصلا نتواند آنها را حرکت بدهد.

  • در سطوح بالاتر ، فرد هیچ دردی را حس نمیکند و حتی میتوان او را بدون داروی بیهوشی جراحی کرد. همچنین فرد از قید زمان و مکان رها شده و ممکن است درک درستی از موقعیت خود نداشته باشد.

البته هیپنوتیزم، چیز ترسناکی نیست. شخصی که به این حالت ها رفته به راحتی از همین حالت ها هم خارج میشود و در خودهیپنوتیزم هم نگرانی خاصی وجود ندارد.

روند خودهیپنوتیزم چگونه است؟

شما طبق روشی که گفته میشود عمل میکنید، ابتدا ممکن است افکار مختلفی به ذهن شما هجوم بیاورد و حواس شما را پرت کند، اشکالی ندارد میتوانید دوباره شروع کنید، اگر خسته شدید، یک زمان دیگه یا یک روز دیگر این کار را انجام بدهید.

طی روند خودهیپنوتیزم کم کم ذهن شما آرام میشود و بدنتان ریلکس میشود.

احساس سنگینی و خشکی به بدنتان دست میدهد.

در مراحل بالاتر ممکن است نتوانید بدنتان را حرکت بدهید که این خوب است، برای بیرون آمدن از این حالت کافیست روند معکوس خودهیپنوتیزم را انجام بدهید، یعنی به خود بگویید کم کم بدنم به حالت عادی برمیگردد و کم کم بدنم را میتوانم حرکت بدهم.

بدن شما بر اثر تلقینات وارد این حالت میشود بر اثر تلقینات هم از این حالت خارج میشود.

هیچ جای نگرانی نیست و خودهیپنوتیزم خطری ندارد اما اگر دچار مشکلات قلبی هستید این کار را انجام ندهید و با پزشک متخصص مشورت کنید.

در حین خود هیپنوتیزم ممکن است بدنتان سرد یا گرم شود که اشکالی ندارد و نشانه هیپنوتیزم شدن است.

خودهیپنوتیزم را در جای ساکت و بدون عامل مزاحم انجام بدهید تا در این کار موفق تر باشید.

اگر بعد از خودهیپنوتیزم خوابمان برد چه میشود؟

مشکلی نیست و بعد از مدتی مانند زمانی که خواب بوده اید از خواب بیدار میشوید.

روش خودهیپنوتیزم :

  1. ابتدا روی زمین دراز بکشید و چند نفس عمیق بکشید تا ریلکس شوید. در حالتی باشید که راحت هستید و عضلات بدن تحت فشار نباشند.
  2. عضلات بدن را شل کنید. سپس چشمانتان را ببندید.
  3. پنج بار به خود بگویید: “با شمارش هر عدد بدنم شل‌تر و بی‌حس‌تر میشود.” (بهتر است به صورت ذهنی بگویید)
  4. سپس از عدد ۱۰۰ به صورت معکوس شروع به شمارش کنید. اعداد را آرام و بدون عجله بشمارید.
  5. در حین هر شمارش تصور کنید که بدنتان شل‌تر و بی‌حس‌تر میشود.
  6. سپس پنج بار به خود بگویید: “اکنون من در یک ساحل شنی در حال قدم زدن هستم.” و همین را تصور کنید.
  7. دوباره از عدد ۱۰۰ به صورت معکوس بشمارید تا به عدد یک برسید. در این حین تصور کنید در یک ساحل شنی گرم در حال قدم زدن هستید.
  8.  پس از شمارش احساس وانهادگی و بی حسی خواهید کرد، اگر اینطور شد یعنی در مرحله اول خودهیپنوتیزم هستید.

ورود به مرحله دوم خودهیپنوتیزم

  • پنج بار به خود بگویید: “با شمارش هر عدد بدنم منقبض و خشک میشود.”
  • سپس از ۱۰۰ به صورت معکوس بشمارید و تصور کنید که بدنتان مثل یک تکه چوب یا سنگ کاملا خشک و سفت میشود.
  • اگر واقعا حس کردید بدنتان سفت شده است عالی است. هیپنوتیزم را ادامه بدهید.
  • پنج بار بگویید: “هر لحظه پلک‌های من سنگین‌تر خواهند شد و محکم بهم چسبیده اند.”
  • از عدد ۱۰ به صورت معکوس بشمارید و هر لحظه تصور کنید که پلک‌هایتان سنگین‌تر شده و بهم میچسبند.
  • پس از اتمام شمارش، اقدام به باز کردن چشمهایتان کنید اما خیلی تلاش نکنید، چون هنوز در مرحله عمیق هیپنوتیزم نیستید. اگر نتوانستید چشم هایتان را باز کنید یعنی در مرحله دوم قرار دارید و میتوانید به مرحله سوم خودهیپنوتیزم بروید.

ورود به مرحله سوم خودهیپنوتیزم

  • برای ورود به مرحله سوم تصور کنید یک بادکنک بزرگ به مچ دست راست یا چپ شما بسته شده است و دستتان را به سمت بالا میکشد. پنج بار به خود بگویید: “با شمارش هر عدد دست من سبک‌تر شده و بالا می آید.”
  • سپس از عدد ۱۰ به صورت معکوس بشمارید و با هر شمارش تصور کنید که دستتان سبک تر شده و بادکنک دستتان را بالا میبرد. اگر دستتان بالا بیاید یعنی تلقینات روی شما اثر دارند و این مرحله را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اید.
  • حالا تصور کنید که دستتان سنگین شده و پایین می آید و به خود بگویید: “با شمارش هر عدد دست من سنگین‌تر شده و پایین می آید.” و از ۱۰ معکوس بشمارید.
  • حال میتوانید جملات تلقینی را به خودتان بگویید، یعنی همان هدفی که برایش خودهیپنوتیزم را انجام داده اید.

توجه داشته باشید که یک بار انجام خودهیپنوتیزم برای استفاده از تلقینات، تاثیرش همیشگی نیست و بهتر است تکرار شود.

برای بیرون آمدن از خودهیپنوتیزم ۵ بار به خود بگویید: “با شمارش هر عدد بدنم شل‌تر می شود و کم کم بیدار و هشیار میشوم.” سپس از یک تا ده بشمارید.

سپس بدنتان را حرکت بدهید و بیدار شوید.

در طی روندی که گفته شد در هر مرحله اگر شکست خوردید اشکالی ندارد میتوانید تلقینات و شمارش را دوباره انجام بدهید تا اینکه موفق شوید و یا اینکه در روز دیگری تمرین کنید و این جلسه را خاتمه بدهید.

هر سوال یا تجربه ای که در این زمینه داشتید در یوتیوب اسرار ماوراء بپرسید.