تعالیم امیا: آموزش پایه ای متافیزیک

به این نکته دقت داشته باشین که هر پدیده‌ای ممکنه علل مختلفی داشته باشه. مثلا فرض کنین که شما دچار یک سری بلایای عجیب شدین و مورد آزار و اذیت ماورایی قرار گرفتین. بعد از کمک گرفتن از یک مدیوم یا با هر روش دیگه‌ای، موفق میشین با اون عامل که باعث اذیت شما شده روبرو بشین. موجودی ماورایی رو میبینین که خودش رو لیلیث معرفی میکنه و میگه داره این بلاها رو سرِ شما و خانوادتون میاره. شما بعدا با کمک روشی، از اون بلاها نجات پیدا میکنین. پس نتیجه میگیرین که لیلیث واقعیه و با اطمینان و غرور زیاد، همه جا میگین که من خودم تجربه کردم و این اثبات لیلیثه. ولی باز هم من میگم که لیلیث ممکنه وجود نداشته باشه و تجربه شما، اثبات محسوب نمیشه! اکثرا تعجب میکنن و از من عصبانی میشن، ممکنه بگن این آدم یا خیلی خنگه یا تعصب داره.

در صورتی که کافیه به این چند سطر که در ادامه میگم فکر کنین:
من از راستی آزمایی تجربه شما هم میگذرم و فرض میکنم کاملا واقعی بوده. حالا بگین آیا امکان نداشته که شیطان یا یک نوع جن، همه اون تجربیات رو براتون رقم زده باشه و به دروغ گفته باشه که لیلیثه؟ آیا شیطان نمیتونه دروغ بگه و فریب بده؟ پس شما نمیتونین بگین لیلیث بوده و ممکنه جن یا شیطان باشه.
حالا با یک استدلال در شیطان بودن یا جن بودنش هم شک ایجاد میکنم. آیا ممکن نیست که شما تحت تاثیر پروژه‌ای سری مثل بلوبیم بوده باشید؟ و به نوعی با یک تکنولوژی سرّی حکومتی یا فرازمینی مورد آزمایش قرار گرفته باشید؟
پس در اینکه تجربه شما توسط جن یا شیطان بوده هم شک ایجاد شد. حالا نکته آموزشی ما اینه که شما برای اینکه بگید کدومش بوده، باید بقیه موارد رو اثبات کنید که امکان پذیر نبوده، به اصطلاح فلسفی میگن باید همه موارد ممکن به جز یکی رو، رول اوت کنید. تا در نهایت مجبور بشیم بگیم تنها گزینه موجود، جواب هست.
حالا احتمالا متوجه شدید که وقتی ما کار جدی متافیزیکی انجام میدیم، بسیاری از ادعاها مثل اینکه فلان استاد جن احضار میکنه یا شاگرد لیلیثه، برامون فاقد ارزش متافیزیکیه و میدونیم که اونا به ساده‌ترین مبانی پایه‌ای متافیزیک هنوز آشنا نیستند.
در کانال یوتیوب اسرار ماوراء از پایه، به آموزش متافیزیک می پردازیم.